Projecten die verwonderen

Een divers programma met uiteen­lopen­de projecten

Met verschillende programma’s brengen we kinderen en jongeren in contact met theater, dans, erfgoed, musea, beeldende kunst, muziek, nieuwe maaktechnieken en veel meer. De leerlingen ontdekken hun creatieve vermogens door kunst te beleven én het zelf uit te proberen. Zo vergroten we hun verbeelding, zelfvertrouwen en vindingrijkheid. Voor iedereen. Ongeacht afkomst. Ongeacht schoolniveau. Dat is nog eens een goede investering in onze samenleving.
Projecten

Primair onder­wijs

Op jonge leeftijd komen kinderen via de KUVO al in contact met kunst en cultuur. Met ons jaarlijkse programma brengen ze een bezoek aan het museum, een theatervoorstelling, maken ze kennis met dans en meer. Dit uiteraard in nauwe samenwerking met de scholen.

Theater- en dansvoorstellingen beleven

Verbeeldingskracht wordt geprikkeld tijdens prachtige voorstellingen

Zelf op het podium staan

Plezier maken, samen werken en met trots je resultaat presenteren.

Muziek maken

Van trommelen op een djembé tot tokkelen op een harp.

Erfgoed ontdekken

Bewustwording van de geschiedenis in je leefomgeving, dat is waar erfgoededucatie om draait.

Beeldend aan de slag

Zèlf maken, ontdekken en uitproberen, dat is toch het leukst wat er is!

Beeldende kunst kijken

Kunst te zien en beleven. Wat zie je? Wat zie je nog meer?

Kennismaken met nieuwe technieken

Hoe werkt een lasersnijder en hoe maak je een ontwerp voor een 3D printer?

Naschoolse activiteiten.

Na schooltijd je talenten ontdekken en verder ontwikkelen tijdens creatieve workshops.
Projecten

Voort­gezet onder­wijs

We werken nauw samen met alle VO-scholen in Woerden. Voor alle leerlingen, voor alle niveaus van VMBO tot gymnasium. Samen maken we een programma op maat bestaande uit projecten die aansluiten bij de thema’s en onderwerpen die op dat moment in de les worden behandeld. Zoals theatervoorstellingen over maatschappelijke issues. Ook gaan leerlingen zelf actief aan de slag met theater, muziek en dans en ontdekken zo hun passies en talenten.

Voorstellingen rond maatschappelijke thema’s

Over racisme, pesten, worstelen met je geaardheid, armoede, mentale gezondheid.

Talenten ontdekken

Tijdens Talentlessen kiezen leerlingen zelf uit animatie, graffiti, mode&design, fotografie, recycle-kunst, theater, schilderen, productontwerp, keramiek en freerunning.

Zelf theater maken

Leerlingen maken in één ochtend een theatervoorstelling en kiezen daarbij zelf uit: kostuum, decor, theater, muziekproductie, dans of spoken word.

Zelf op het podium staan

Tijdens de Kunstendagen volgen leerlingen 2 workshops in beeldende- en podiumkunst disciplines. Hierbij staat het plezier van het samen kunst maken centraal.

Muziek maken

Tijdens Muziekdagen worden workshops gevolgd naar keuze, zoals: rap, muziekproductie, drums, gitaar, piano, zang en band.

Museumbezoek

Voor CKV bezoeken derdejaars leerlingen een museum, variërend van een bezoek aan STRAAT, het graffiti en street art museum in Amsterdam tot het Stadsmuseum en de Galerie van Slagmaat in Woerden.

Film en animatie maken

Leerlingen maken een korte filmtrailer in een rol die past: acteur, cameraman of editor. Zo heeft ieder een creatief aandeel in het team.

Theater beleven

Tijdens de Kunstcarrousel ervaren leerlingen op een dag verschillende voorstellingen.

Onze partners