Voorstellingen rondom actuele maatschappelijke thema’s
Hoe kunnen jongeren zelf verantwoordelijkheid nemen voor een inclusieve school?
In de voorstelling ‘Tinten’ worden de leerlingen op een eerlijke en kwetsbare manier meegenomen in iemands persoonlijke verhaal over racisme ‘De combinatie van dans, spel en tekst raakt leerlingen echt. De emoties die leerlingen bij de danser zien maken veel los. Het onderwerp racisme komt zo veel dichterbij, dan wanneer ik dit bij maatschappijleer met hen bespreek.’
Het effect van (geen) geld op je imago
Worstelen met je sexuele geaardheid
De voorstelling ‘Stil aan de overkant’ over homosexualiteit, inclusie en vriendschap, laat zien wat de invloed van iemands omgeving is bij het vormen van zijn of haar identiteit. Met een nagesprek over culturele verschillen, omgaan met elkaar en de GSA.
Hoe stoppen we het pesten?
Hoe zorg je voor ruimte in je hoofd?
Hoe geef je jouw grenzen aan?
De voorstelling ‘Ja ik wil’ gaat over liefde, seks en grenzen aangeven. leerlingen krijgen de regie over de scenes in handen en bepalen de grenzen. Hierdoor denken zij op een lichte en toegankelijke manier ook na over de grenzen van henzelf en hoe die te verkennen en bewaken.
‘HotSpot’ is een rauw en realistisch verhaal over alcohol & drugs, feesten en over vriendschap, eerlijkheid en zorgen voor elkaar.
Mediawijsheid
In ‘Isocial’ komen o.a. privacy, cyberpesten, sexting aan bod. Leerlingen worden geconfronteerd met wat er over he online te vinden is. Een eyeopener om in een veilige sfeer het gesprek met elkaar aan te gaan over mediawijsheid.